Stoga usavršavaju svoje pokrete i svoj pribor i traže mogućnosti da se izraze kroz celishodan i skladan pokret ili postignu oblik i ravnotežu celine, izbegavajući bilo koju tenziju ili napor. Njihovi vešti i stilizovani pokreti dostižu nivo istinske kreativne umetnosti.
No, ni tu nije kraj njihovih proučavanja. Ova umetnost biva produbljena do nivoa sagledavanja u jednostavnim oblicima istinski univerzalnih principa koji se odnose na sam život.
Na tom stupnju pokreti četkicom po pirinčanom papiru postaju SHO DO – Put četkice, a umetnost raspoređivanja cvetova u skladnu celinu postaje KA DO – Put cveta. Ove DO forme, ili gledanja na život predstavljaju tradicionale načine sagledavanja sveta i čovekovog mesta u njemu. U isto vreme one su i izraz posvećenosti principu univerzalne jednostavnosti.“
Po H.E. Devey, Japanese Yoga: The Way of Dynamic Meditation
Pročitajte još:
Smirenost i samopouzdanje - Zbog čega se izgubimo pred javni nastup? Zašto nam se ruke tresu i glas nam postaje neprepoznatljiv? Da li se smirenost može uvežbati? Događa se čoveku da mora govoriti pred velikom publikom. On napiše govor kod kuće, uvežba ga i zakazanog dana izađe na govornicu. Oči slušalaca počinju mu ličiti na uperene strele. U tom trenutku krv mu navire u lice, srce ...
Mudrost je... kako da se sasvim živi - Pre dvadesetak godina otkrila sam jednu vrstu bavljenja sobom, rekreacije, borilačke veštine, umetnosti komunikacije... i šta sve ne, i koji se svi zovu zajedničkim imenom Aikido. Naziv asocira na treskanje leđima po strunjači, znoj pršti na sve strane, bolni jauci paraju uši... ali nije baš tako. Lets dance! Pre će biti da se radi o nekom starom američkom filmu ...
Sport u srednjim godinama - U nekim takozvanim srednjim godinama svi primetimo da bi nam baš bilo neophodno da se bavimo nekim sportom. Primetimo takođe i da nam je izbor dosta sužen, jer smo prestareli ono što nam je poznato i čime smo se bavili kad smo bili mladi, a pred nekim novim izazovima malo smo nesigurni i pod pretpostavkom da to nije za nas vraćamo se na početak...
Džepni durbin ili umemo li da učimo - Samospoznaja Dok vežbamo, na treningu, dešava se da smo u prilici da vidimo aspekte svog života koji nam inače izmiču u bašti šarenolike svakodnevice. Tako, na neki način, Aikido može da posluži kao durbin za posmatranje sopstvenog bića, kao neka vrsta džepnog ogledalceta. Naš instruktor u nekom trenutku spoznaje zapaža savršeno jasan odraz naše ličnosti
Ukemi ili ujedi čudovište za jezik - Stotinu ćeš puta pasti s konja dok jednom ne naučiš jahati, zlatno je pravilo koje vekovima živi u srcu tradicije konjičkog sporta. Pasti s konja, a ostati nepovređen, deo je jahačkog umeća. A pad s konja je odneo više života nego svi dvoboji. Pad s konja je krajnje opasan protivnik. Pad Naši stari su znali za ovo. Isto tako su znali kako im valja činiti s konjim
Konflikt ili izdahni duboko - U nekoj boji, u nekom obliku, u nekoj dimenziji, sa konfliktima se susrećemo iz dana u dan. Neki od njih nas tresnu po čelu, neki nas ustalasaju, a neki prorežu testerom krug oko naših stopala, gotovo kao u crtanom filmu. Dobro raspoloženje nam se rastoči i na njegovom mestu se razmnože negativne ideje. Dan postane gorak i tmuran.
Psi hramovnici - ’Fu’ psi. Tako ih zovu: ’fu’ psi. Niste do sada primetili, je li?! Ne mari, tu su oni, motaju se oko vrata vašeg dođoa. U današnje vreme teže ih je primetiti. Gotovo su nevidljivi. Većina ljudi ih nikada ne primeti, čak ni kada im se prikažu pred očima u sred bela dana. Većina nas prosto ne obraća pažnju. Ali oni su, svejedno, tu - tvrdim vam. Pazite ih se.
Ovde i sada - Vi i ja nismo isti. Ako ne možete da nađete sopstveno rešenje za vaš život, bićete paralisani, nesposobni da se krećete. Kako stvaraš svoj život, ovde i sada? Filmska traka se odvija; ako je zaustaviš slika postaje statična, nepokretna. Kreativnost i koncentracija energije su zajednički imenitelj kako borilačkih veština tako i Zena. Ako koncentrišeš ovde ...
Ko se hvali, taj se kvari ili kreativnost ćoravog genija - Kada me pitaju čime se bavim, kažem da sam ja jedan dosadni bankar. M’ da :), na to mi odlazi veći deo dana. Nisam baš tako zamišljala svoj život, ali tako se dogodilo. Sa druge strane, više od tri-četvrtine svog života provela sam na tatamiju, bilo kao džudo takmičar, bilo na časovima Aikidoa.
Moć nesavršenosti - paradoks strele - Doskora nisam volela da vidim svoje stare slike sa različitih seminara Aikidoa i polaganja za stepenove. Čak ni one lepe fotografije od pre nekoliko godina koje je moj talentovani drug Bane napravio u toku polaganja za treći dan. Nemojte ni pokušati da me pitate zašto ih ne volim. Znate vi to i bez pitanja: na njima tehnika koju izvodim nikada ne izgleda onako kao bih ...
Aikido u svakodnevnom životu – stav i reči menjaju raspoloženje i situaciju - Meka reč umine bes; Prizvuk osude pothranjuje ljutnju … Kako izgleda i kako zvuči ’meka’ reč? Da li kralj David misli na tiho izgovorene reči? Je li suprotnost mekoj reči siktanje ili prostakluk proceđen kroz zube? Meni se čini da je tako: suprotnost uljudnosti je agresija u reči, stavu i misli. Ali onda, kako odgovoriti na to, tako da sagovornik dobro zapamti
Htej, smej - Kada govorimo o samoodbrani, obično kažem da nisam instruktor samoodbrane i da ne umem nikoga da naučim da se bije na ulici. U stvari, vrlo jasno stavim svima do znanja da me ulična tuča ne zanima, i da takvu poduku potraže na nekom drugom mestu. Ali na časovima Aikidoa, sve vreme skrećem pažnju na jednu zaista neobičnu , ali bitnu istinu: a to je da nema zapovednog
Obuzdati svoje misli, razumeti svoje reči - Kažemo da u Aikidou ne postoje kontrapozicije, da nema sukoba, i da nema takmičenja. I da se uvek valja odmeravati isključivo sa samim sobom… Ali isto tako često čujemo da je neko baš talentovan , i da je neko dobar ili čak baš dobar , blago njemu… I, da, priznajmo, naravno da se sve vreme merimo sa drugima. Ipak, moramo shvatiti da to što je neko bolji od...
Osmeh - Ponekad se zagledam u lice tog sedokosog starog čoveka na fotografiji... Kada se pitam ’’koliko je primenljiv Aikido?’’ – ja se u stvari pitam: ’’Da li će Aikido u meni stvoriti ono što je O-Sensei opisivao kao promenu koja se dogodila u negovoj svesti?’’ Usavršavanje percepcije, kretanja, ravnoteže, ritma, pa možda i razgibanost i savitljivo